sobota, 10 marca 2012

Pstrąg z fenkułem i migdałami

Jako, że pstrąg gości na naszym stole pod lampą bardzo często, zapraszam dziś do zapoznania się z intrygująco brzmiącym daniem czyli "Pstrągiem z fenkułem i migdałami", tym razem w wersji smażonej.Rybka, w ramach poprawy zwyczajów żywieniowych zagościła w mojej kuchni na dobre.I powiem Wam, że lepszej nie jadłam, no może łosoś może doskoczyć.
Przyznam, że mnie ten fenkuł zaintrygował mocno gdy okazało się, że to... koper włoski;-)
Można go dodawać do zup, napychać brzuch rybie przeznaczonej do pieczenia, karmelizować i podawać w formie...konfitury.Smak warzywa jest bardzo delikatnie anyżowy. Tak więc:





Składniki:


4 niewielkie pstrągi
3 bulwy fenkułu

2 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżki masła
1 łyzka drobno krojonej natki
garść płatków migdałów
1/2 cytryny
sól,pieprz


Wykonanie:

Umyte bulwy fenkułu pokroić w plasterki, usmażyć na rozgrzanym tłuszczu. Kiedy zmiękną dodać umyte, osuszone, natarte solą i pieprzem ryby i posypać płatkami migdałów. Smażyć z obu stron na złoty kolor. Podać ryby udekorowane duszonymi fenkułami, posypane natką i udekorowane plasterkami cytryny.


Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz